August 11, 2011

Serenad...


2011 yilindan itibaren Agustosun ikinci haftasi Ulusal Kitap Haftasi olacakmis. Belki okuma aliskanligi olmayan milletimize bir faydasi olur da en azindan etkileyici gorunmek isteyen insanlar hic olmazsa herhangi bir kitabin 56. sayfasini acar ve bir cumlesini okur. Kimbilir belki hosuna gider ve devam eder...

Bu haftanin hatirina ben de cok yakinda bitirdigim kitabi bu benim icin onemli olan sayfada paylasmak istedim.      ~Serenad~
Sen nasil guzel, nasil akici, nasil insani icine surukleyen,soluksuz okunan bir kitapsin.. Zulfu Livaneli nin kitaplarini zaten begenirim sade bir dille yazdigi icin ama bu.. 

Bilmiyorum belki de hikayenin gectigi topraklar uzerinde yasamakta oldugum icin, belki Max la ayni yolda akademisyenlik icin ugrastigim icin, belki mesafelere ragmen askima tutundugum icin belki de huzunlu bitecegini bile bile kendimi okumaktan alikoyamadigim icin bayildim bu kitaba..

Daha once Elif Safak in ~Ask~ adli kitabinda boyle olmustum esasinda. Belki de ne cok abartti diyeceksiniz bilmiyorum..

Usenmezseniz sonrasinda Mavi alay Mimemis Nazi donemleri ile ilgili arastirmalar da yapin, evet cok fazla bilgi var fakat en azindan Wikipedia da cikan Hitler sayfasini bile okusaniz yeter. Bir de uzerine Berlin ziyareti yaparsaniz zaten kesinlikle etkisinden kurtulamazsiniz.

Oyle ki su anda elimdeki Elif Safak in yeni kitabi Iskender e, sirf Serenad in hikayesini unutacagimdan baslayamiyorum :)

Evet abarttim oldukca ama boyle,kitabi anlatmak istemiyorum.Yaglayip balladim, alin okuyun :)Ve Schubert in Serenad ini dinleyinn :)
Sevgili Zulfu Livaneli nin ellerine saglik. Ona en cok yakisan tekrar romanlari ve muzigi..

Ve 56.sayfa dan:
`Barbar` eski Yunancada yabancilar icin kullanilan bir kelimeydi. `Yabanci` anlamina gelirdi.
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

No comments:

Post a Comment