March 10, 2011

REcycle!!

REuse, REduce, REcycle! Su anda amaaan zaten bir suru derdimiz var, Ankara'da havalar buz gibi, ev is okul kosturmaca, vatan millet elden gidiyor, aksama ne yemek yapicam gibi seyler gecirdiginizi biliyorum aklinizdan, ama ben ne yapiyim. Bu Almanlar,kis, kar,soguk,yagmur, camur dinlemiyor Recycle yapacaksin diyor. Hem de bunun icin kimi zaman onlarca metre yol katetmek gerekiyor.
Nerde o yemek yaparken elimize geleni ya lavabonun yanindaki yada altindaki dolapta bulunan coplere savurdugumuz aksamlar..
Burda olmuyor iste, haftalik kontrol ediliyormus copleriniz,hatta bu yuzden ceza yazilanlari duydum. Nasil oldugunu hic sormayin aklim almiyor,coplerimizi mi karistiyorlar yani :)
Neyse ki Almanya daha rahat bu konuda.Hollanda da kendinize ait bir kartla cop attiginizi da biliyorum bir arkadasimdan :)
Her cesit cop icin ayri kutular var, renklerini de bilmeniz gerekiyor tabi.


Cok duyarli geliyor kulaga degil mi ilk seferde. Tamam ama istisnalar ne oluyor peki? Mesela sut kutusu ne oluyor? kagit mi plastik mi? ya da icinde hem plastik hem kagit olanlar nereye gidiyor? Offf, cok yorucu..

Cok seker gorunuyorlar degil mi?  Ama tam bir iskenceler cunku bunlar yesil,beyaz ve kahverengi cam icin ayrilmis kutular. Metal ve geri donusemeyecek olanlar icin de var ama hic detaya girmiyorum. Yani copunuzu aksam kapiniza birakmak bir yana,tek basiniza bile cop atmaya gidemiyorsunuz (ya da birkac seferde gerceklesiyor.):) Insanin hep ayni renk cam sisedeki urunleri alasi geliyor bu isi kisa tutmak icin :)

Ilk baslarda cok ugrastim, yok ceza yemeyim yok rezil olmayim die..
Ama sonuccc..
Kafama gore posetlenmis posetler gecenin bi korunde kimsecikler ortalikta yokken, siyah copkutusunda (geri kalanlar buraya atiliyor aslinda) buldular kendilerini. 

Not: Siz yine de elinizden geldigince ozenli olun,kullanilmis pillerinizi ayrilan geri donusum kutularina atin en azindan,ic rahatlatir :)
Iyi geceler..


1 comment:

  1. Ben yetkili makamlara haber vermeyi dusunuyorum:)
    Cevreyi kirlettigin asikar canim, kiniyorum :p
    Bu arada beraber cope gittigimiz gunu hatirlarim, ne sacma is arkadas, bunlar tam manyak dedirtiyor adama :)

    ReplyDelete