March 31, 2011

nice..

Bazen cok canim cekiyor, ben de blogumu oyle guzel guzel fotograflarla donatsam.ceksem cekinsem ahh,birini bulayim hemen yapiciim.
Elde olan i-phonumla ve ona eklenebilen fotograf makinesi applicationlariyla idare ediyorum artik :) Bu arada iphone ile de bir cok sey yapilabiliyor,yakinda onla ilgili de cok eglenceli bi post paylasicam herkesle..


Bugun enstitude oldukca hareketli gunler yasandi,gruba yeni gelecek olanlar; mezuniyeti yaklasanlar;anlatilacak cok sey vardi. Yillarca okuyup bildigim ingilizceyle anlasinca tabi herkesle olaylari takip etmek biraz zor oluyor;cogu zaman "o ne dedi" hmmm peki "su ne dedi" seklinde ilerliyor benim takip calismalarim. 


Arada benimle ingilizce konusma cabasi icinde olan bikac arkadasim da yok degil,onlar da benimle konusarak ingilizcelerini ilerleteceklerini dusunuyorlar sanirsam;hos benim icin oldukca guzel oluyor.


Fakat bugun anladim ki o kadar guvendigim,yillardir hem ortaokul lise de,hem universitede,yurtdisinda heryerde kullandigim dili bile cok da iyi bilmiyormusum.


Yani biz Turklerin klasik huyu,once dili anlamayi ogrenip sonra konusmayi ogreniriz ya..O kismi atlayip konusmaya gectikten sonra is 'vocabulary' yani bizim bildigimiz 'kelime hazinesi' :) ne kaliyor.


Insanlarla konusurken surekli "nice" dedigimi farkettim desemm..Bi olay anlatiyorlar " oh nice"
ya da suraya gittim filan "really?it is nice" ya da haftasonun nasildi "hmmm well it was nice" ya da"you look nice" daha niceleri:P


Karar verdim bu haftasonu adjectives calisacagim..Soyle afilli "oh it was ammazin'" "you are stunning by the way" filan gibisinden havali cumleler kurmak istiyorum artik :)


Almanca da ogrenirsem oooh, hem bir dil bir insan..:)

No comments:

Post a Comment