August 02, 2012

The dark room rises..

Su anda 25 m2 lik bir odada karanlikta bi basimayim.
Etrafim 488 nm Argon laser, 85 Herz calisan bir chopper, Germanium detector ve bilimum cihazlarla cevrili.
Kafamda bi taraftan gecelerdir gozume uyku girdirmeyen doktora calismalarim var. Sanki bir seyler bulmus gibiydim, bunca zaman sonra en azindan bi sonuc almak mutlu etmisti beni. Yine kendimi o kabina sigmaz hallerimden birinde hissediyordum.
Taa ki yine konu donup dolasip Tesla ya, Madam Curie ya gelene kadar... Insanin etrafinda, ev hanimlari,devlet memuru bayanlar, ya da aksam eve gidip yemek yapan yeni evli kizlar degil de
elektronik devrelerle hayatini geciren, Cern delisi Avrupali lar ve gunun 20 saati calisan Cinliler oldugu zaman akliniza pek de moda, magazin, fotograf, tatil,blog, konser gelemiyor malesef (hos ben yine de direniyorum:)).
Tam da dunyanin hali ne olacak, para her seye egemen mi olacak, bu savaslarin sebebi nedir gibi konulari tartisirken olay yine Tesla ya geldi.
Yazik bu adama hep uzuldum hayatini okuduktan sonra. Eger O na da buyuk sermayeler tarafindan gerekli yatirimlar yapilsaydi, 1960 larda bulunan laser 20 li yillarda, telsiz iletisim cok daha oncesinde bulunmus olabilirdi. Ve kimbilir simdilerde *isinlanma:)* dan daha cok bahsediyor olabilirdik...halbuki sadece Fringe dizisinde kaliyor gorduklerimiz.
Tesla nin herkesin enerjiyi hem kablosuz hem de bedavaya kullanabilecegini sanki dunyanin en buyuk bulusunu (ki nerdeyse oyle) bulmus gibi J.P.Morgan (Amerika daki unlu yatirimcilardan) a bildirmesinin ardindan Tesla ya yapilan yardim muslugunu kisa zaman icinde kapatiyorlar ve cok meshur Edison a donuyorlar parali bir anlasma icin.
Fakat yine de buldugu alternatif akim ve diger sayisiz bulus bizi bugun binlerce km oteye saniyeler icinde ulastirabiliyor.
Yine elektromagnetik malzemeler ile ortaya cikan hizli trenler saatte ortalama 300 km ye ulasabiliyor. (Bkz: Maglev)

Ilginizi cekerse: fast trains ve Maglev Train

Iste sevgili blog, butun bunlardan sonra insanda arastirma istegi filan kalmiyor acikcasi. Insanlar yillar oncesinde ellerinde imkan yokken sanki icat edilmesi gereken her seyi bulmuslar da bize bir sey kalmamis gibi. 

Simdi beni bu karanlik odada bir basima birakin, isyanim var..:)


No comments:

Post a Comment