August 02, 2012

30 undan once...

Bir dergide okumustum yillar once, sanirim Cosmopolitan di, kadinlarin 30 yasina gelmeden yapip ogrenmesi gereken 10-15 seyi sayiyordu. Oooof demistim, ben 30 a gelene kadaar daha cok var o zaman bunlari kesin ogrenirim. Simdi diyeceksiniz ki daha senin var kuzucum biz ne yapalimm?
Ama oyle degil, son bir kac yil kala degerlendirme yapalim ki listede eksik kalmasin :)

Tam hatirlayamiyorum fakat soyle bir kac sey vardi
* Dunya mutfagindan yemekler yapmayi ogrenin
*Balik cesitleri hakkinda bilgi sahibi olun
*Bi de sarap secimini ogrenin..
Nedense sarap kismi kafamda daha cok yer etmis:) Simdi dusunuyorum acaba ne kadar biliyorum saraplarla ilgili diye.
Turkiye deyken tam da biraz ogrenmeye basladigimiz dusunmustum,
Kirmizilardan
Okuzgozu
Pinot Noir
Merlot

Beyazlardan
Chardonnay
Sultaniye (ki kendisi favorim olur, Selection Sultaniye-Emir)

derken Almanya butun hayallerimi yikti
Marketlerde o kadar uzuuun bir sarap reyonu var ki.. Fransiz, Italyan, American, Sili .....kirmizisi beyazi isin icine bir de sekt ve sapmanya girince kendinizi kaybediyorsunuz zaten.



Sirf bu yuzden anlarim ogrenirim belki diye saatlerce burada zaman gecirip, elimde kalem kagit garip tavirlar sergiledigim dogrudur :)




Evet genclik zamanlarimizda bira hem ucuz hem de sosyallesme araciydi bizler icin, kolay tasinir,marketten siyah posete konur ODTU Devrim e gidiliverirdi hemencecik. Overall a, Nefes e gittiginde elinde bir bardak beyaz sarap gorenler seni buyuk ihtimalle kovalarlardi.
Fakat o gunler geride kaldi iste yavrucum, artik oyle yerlere gidince hakikaten de bir yerden sonra kafa kaldirmiyormus. Ve ne yazik ki, her kizcagizin kaderi sonunda sarap icmek oluyormus :))

Sarap uzerine o kadar uzun yazilar yazilabilir aslinda, mesela kadinlari da saraba benzetirler bi kere.. Yilandikca 'guzellestigimiz' soylenir..

Bazi insanlar kirmizi sarap icmeyi sevmezler tadindan dolayi fakat size iddia ediyorum ki bu tamamen yanlis kirmizi sarabi ictiginiz icin.. Ve eger oyle ise beyaz ve yari tatli saraplari secebilirsinizz.. Burda ne tur saraplari secebileceginizi bulabilirsiniz.
Burda da saraplarla yapilacak yemek ve atistirmalik secimlerini gorebilirsiniz.Daha iyi gormek icin tiklayin!

 Heh, nerden geldik biz bu konuya :) Evet 30 yas..Simdi sorarim size sizin 30 yasindan once yapilmali listenizde neler var???

by RenKLi..

No comments:

Post a Comment