July 27, 2012

Istanbul conquered by Europeans..

Aslinda European demek ne kadar dogru bilmiyorum, 4 cinli, 2 iranli,1 bulgar ve bir elin parmagini gecmez Alman ile basladi yolculugumuz.
Evet fikra gibi.. Simdi diyeceksiniz ki delirdin mi? Bu kadar insanla Istanbul a mi gelinir.
Efenim oncelikle Mayis ayinda gerceklestirdigimiz RenkLi Organization in ilk turu olan Istanbul u secme nedenimizi anlatmakla baslayacagim ise. Malum neredeyse bir bucuk yildir Almanya da avrupa sokaklarini eskitmekteyim. Bunca yildir insanlar bana burda sormadiklarini birakmadilar:
Yok siz pece mi takiyorsunuz,fes mi giyiyorsunuz
Herkes basortusu takmak mi zorunda
E sen muslumansin nasil icki iciyorsun, domuz eti yer misin
Sevgilinin elini tumak serbest midir den tutun ´siz barbar misiniz´ a kadar binbir cesit soruyla karsilastim.
Insanlara anlatmaya calissam da herkes benim bir istisna olabilecegimi dusundu (öhömm,ki oyleyim  ama neyse:P)
Ben de ´bu is boyle olmayacak rotamiz:Istanbul´ diyerek mayis ayinda 14 kisilik bir kafile ile yollara dustum.
4 gunluk istanbul gezimizde neler yapmadik ki..
Bilmenizi isterim organizasyon yapmak tam bir iskence.
Nerde kalincak, kac kisi yok banyo ortak mi ev mi otel mi hostel mi,nereler gezilir kim neyi sever ne yer ne iceer......
Uzunca bir sure programla debelensem de coook guzel bir gezi oldu sonunda. Oyle ki hala akillarda,tekrar gitmek isteyenler bile var:)
Iste en yakin arkadasim Ning Li gozunden Istanbul manzaralari...

Ilk aksamimiz benim dogumgunumu kutlamakla basladi:) Daha istanbula adim atar atmaz gencleri beyoglu ile tanistirdim,mekanimiz Tektekci idi.

Ikinci gun ilk hedefimiz Galata Kulesi idi, muhtesem Istanbul manzarasi daha ilk dakikadan herkesi buyuledi.



Daha sonra her turistin olmazsa olmazi Sultanahmet meydani, Sultanahmet Koftecisi,Camii, Topkapi Sarayi ve Ayasofya bizleri bekliyordu.

Aksaminda ise biricik kuzenimin muhtesem organizasyonu ile Hatay Sofrasi n da yemege doyduk. Bu arada Istanbul a gideceklere nacizane bir tavsiye, bu mekana kesinlikle gidilmeli. Internetten bulabilirsiniz adresini,hatay yoresine ait yemekler, testi kebabi ve tuzda kuzu inanilmaz.



Sonrasinda ise Tophane de nargile keyfi geceyi tamamladi. Artik insanlarin tek bir bardak cay icecek halleri kalmamisti:) Onca yemegin uzerine nargile dumani yarismasi icmeden sarhos olmamiza yardimci oldu diyebilirim :) Cinli nasi ama:))

Sonraki gun ise adalar turuyla gecti. Guzel Istanbul gununu kacirmak istemeyen biz,atladik vapura tuttuk adanin yolunu. Mevsimi olmasa da adada yenilen balik, ara sokaklarda fotograf cekimleri,sahil kenarinda icilen saraplar,ardindan saganak yagmurda sirilsiklam olan bizi durdurmaya yetmedi:)


Sonraki gun ise Bebek ve Anadolu hisari tarflarindaydik. Buralara bayildilar tabi,yoldan gecen luks arabalari,kiyiya yanasmis yatlari, motorsikletleri gorunce hepsi bi sure donakaldi.Hisar da yapilan kahvaltidan sonra inanmasi guctur Bebek e kadar yuruduk:) Avrupa li bunlar iste hik demeden yuruduler onca yolu, olan bize oldu:)


Gece ise kendimizi yine Taksim, Asmali, Nevizade sokaklarina attik. Geceyi Araf adli bir barda gecirdik. Tam bar da diyemem,inanilmaz guzeldi.Balkan muzikleriyle inanilmaz coskulu bir ortam yaratmislardi. Bu turistler cok ilgincler,nerden nasil bulmuslar bilinmez gelmisler yine bu cati katinda bulunan mekani doldurmuslar. Butun gece sabaha kadar eglendik,sanirim onlar icin unutulmaz anlardan biri oldu,zira hala bahsediyorlar:)


Son gunumuz ise Anadolu Yakasi nda gecti. Bagdat Caddesi, Cadde Bostan, Suadiye, Sahil Yolu yuruduk de yurudukk.
Buraya fotografini koyamadim fakat yine ogle yemegini yedigimiz bir mekandan bahsetmeden gecemeyecegim.Fenerbahce parki yakinlarinda 'Bedri USta' adinda bir et lokantasini gorduk,durduk, yedik. Sanirim hayatimda yedigim en guzel lahmacundu. Insan kac lahmacun yiyebilir demeyin,burda sinirlarinizi zorlayabilirsiniz. 


Ve boylece alnimin akiyla bir organizasyonun daha sonuna geldim:)
Son olarak organizasyonda emegi gecen kuzenciime, ben herkese yetisemezken onlara arkadas olan herseyiyle yanimda olan biricik sevgilime tesekkurleri bir borc bilirim.


Ben bu geziyi yaparken kimseler boyle seyler yapmiyor saniyordum ama meger herkes Turkiye yi gormek istiyormus. Fakat anlat anlat bitiremedim,biz de sadece IStanbul yok, Kapadokya var, Olimpos var, Guneydogu var, Karadeniz var, 4 mevsim var, Kar var Gunes var, kayak var,deniz var diye.. Haydi siz de alin getirin insanlari,arkadaslarinizi. Herseye inat biz bu ulkede nasil da (simdilik) mutlu mesut yasayabiliyoruz gorsunler.




Ve son olarak TGIF:) iyi haftasonlari diliyorum herkeseeee:)



2 comments:

  1. Deryacım çok güzel bir organizasyonla çok güzel bir gezi olmuş... Gezi notları ve fotoğraflar da çok güzel olmuş. İyi gezmeler...

    ReplyDelete
  2. tesekkurler hocam :) hem gezip hem gezdiriyoruz iste :)

    ReplyDelete