July 26, 2012

HeidelBerg..


Almanya nin guneyinde, Frankfurt Havaalani ndan ulasilabilir mesafede kucuk minik bir sehir.
Turkiye de genelde Universitesi ve Genetik bolumu ile unlenmistir (ki bosuna degil,dunyadaki sayili genetik bolumlerinden biri bu sehirde).

Insanlar aslinda Avrupa turu yaparken genelde bilinen buyuk sehirleri gezmeyi dolasmayi tercih ediyorlar,fakat sunun farkinda degiller ki Avrupa da ki buyuk sehirler (bir kaci haric) genelde insanlarin yogunlugundan baska bir sey vaadetmemektedir. Bugun size bir Avrupa sehrinde aranan butun ozelliklere sahip bir sehri tanitacagim.
Heidelberg...

Heidelberg, hem turistik, hem dinlenmelik, hem ogrenci icin hem de yasini geckinler icin, hem romantik ciftler, hem de gezgin arkadas gruplari icin bicilmis kaftan...

Kucuk bir Avrupa sehrinde aranan daglar arasinda bir sehir. Sehir arkasina aldigi kalesi tarafindan korunmakta, Ren nehri ise sehir ile engin dusuncelere dalan filozoflarin dolandigiPhilosophen Weg i eski kopru " Alte Brucke" ile birbirine baglamakta.


Daha once gittigimde her zamanki gibi yagmur yagdigi icin sehrin guzelligini farkedememistik, fakat haftasonunu gecirdigim bu guzel sehiri bu sefer en guzel isigiyla hem gece hem gunduz kesfetme sansi buldum. Iste basima gelenler...

Gezmece Tozmaca& Yemece Icmece:
Heidelberg in git git bitmeyen uzuuunca (yaklasik 1.5 km) bir ana caddesi var. Her zamanki gibi bu caddelere araba girememesine bayiliyorum. Bu sokakta hem alisveris yapilacak magazalari hem de yemek yemek icin cesitli restoranlari bulabilirsiniz. Biz bir Japon restorani olan Mosch Mosch u denedik, ama pek de begenmedik. Alman yemeklerini pek begenmedigim icin restoran bulmak pek kolay degildi fakat tabi doner yerim derseniz, Heidelberg sokaklarinin kollarini acmis sizi bekliyor olacagindan emin olabilirsiniz.

Pylones d'objects
Bu markete bayildim, super orjinal hediyeler, aksesuarlar var. Aslinda her birinin fotografini cekmek istedim ama izin vermediler,bu kadarini yakalayabildim:) Ve engin arastirmalarim sonucunda bu magazanin Turkiye de de oldugunu buldum. Adi karinca kardes,bu da adresi http://www.karincadesign.com/

Philosophers Weg
Bu yolda yurumeyeni dovuyorlarmis:) Cook tatli fakat bir o kadar da uzuuun ve tirmanisli bir yol. Bi arkadasim tepesine kadar cikabilirsen doktorayi bir an once bitirebilecegini soyledi, ne hikmettir bilmem ama imkaani yok; yolun yarisinda nefes nefese kalip geri donduk :)

Philosophers Weg

Fakat yine de tepesine cikmadan guzel Heidelberg in muhtesem manzarasini izleme sansi bulabiliyorsunuz. Merdivenlerden cikarken karsiniza cikan kucuk renkli kapilar, yemyesil meyve agaclari yaniniza fotograf makinezini almayi unuttuysaniz pismanliginizi bir kat daha artiriyor benden soylemesi./

Heidelberg de sokak sanatcilarini bulmaniz mumkun. Cok kucuk bir sehir olmasina ragmen bu kadar turisti kendisine cekmenin cazibesiyle butunlesen sanatcilarin enstruman tingirtilari bile kendinizi bir masal aleminde hissetmenize yetiyor. Eger Ren Nehri kiyisina giderseniz bizim gibi uzun uzadiya hem de para odemeden bu eglenceyi yakalayabilirsiniz belki de:)



VEE Heidelberg @ Night:


Bu sehir gunduz bir baska aksam bir baska demistim. Aslinda bana kalirsa sehrin gezdiginiz yerlerini bir de aksam dolasmalisiniz, cunku Eski koprunun isiklari, Heidelberg Kalesi nin gorkemli durusu sizi bir kez daha buyuleyecek. Elinize marketten aldiginiz muhtesem yore sarabini da eklediniz miii, nehir kenarina gitmekten baska yapilacak bir sey kalmiyor.

Aaa yok ben illlaaa da restorana gidecegim, insanlari yakinimda hissedip muzigi duyacagim derseniz baska. Alisveris caddesinin bir paralel sokagi barlar sokagiymis. Ben vaktim kalmadigi icin gidemedim fakat ogrenci sehri oldugundan mutevellit, eminim ki onlarca bar bulmak mumkundur. Internette bir kac tane meshur Salsa Bar oldugunu okumustum.

Ben mi ne yaptim?? Fikra gibi gelisen bir Alman ve bir Kuba linin 'wedding after party' sindeydim. Eeee kizimiz Kuba li olunca geceden dans salsa eksik olmadi. Sikici,basit Almanlarin yerine kipir kipir dans eden Kubali, Amerikali ve tabiki de Turkler vardi gecede :)


Masada 'elite academic' bir ortamda saraplarimizi icip sohbet edip salsa yaptik :)))

Ve Heidelberg gezimin unutulmaz ani, askim Mimi..

Eeee, ne duruyosunuz? Gelsenize yanimaa gezelim :) Ya da farketmez,siz nerdeyseniz haber verin ben gelirim :)




No comments:

Post a Comment