December 14, 2011

Vol II, Part 1

Yine yazacak bir suru sey, anlatilacak bir cok hikaye ve buraya nasil sigdiracagim diye dusundugum onlarca fotograf.. 

En son bahar ayindaki Amerika gezimden sonra yasanabilecek en guzel yerlerin West Coast da oldugunu dusunuyordum taaa ki bu buyuleyici sehri gorene kadar. Evet belki bati kiyisi kadar sicak, sahillerle dolu degil ama enerjisi sizi icine cekiveriyor. 
Pazar gunu kendimi Boston sokaklarina ativerdim. New York un icinde kayboldugun yuksek binalarindan sonra burasi bana cok sicak geldi. Evet financial district her yerde, fakat Boston'un Amerika 'nin en eski sehirlerinden olmasindan dolayi olsa gerek, o eski Avrupa tarzi binalarin skyscanner larin arasinda kaybolmamaya calismalari sehre ayri bir guzellik katmis.


Sonbahar havasi soguklugunu tum sehirde hissettirirken insanin kendini Boston Common a atasi geliyor. Tum insanlar burda,patenciler, kosanlar,yuruyenler, buz pateni alaninda christmas agacinin altinda pazarin tadini cikaranlar,kuslar,sincaplar...



Trafikten uzak temiz havayi icime cekerken gozume carpan bu sincapcik, ve daha onlarcasi beni neselendirmeye yetti de artti bile. Bu korkak hayvanlarin bu kadar yakinima gelip bana poz vermesi komik degil mi:)


Ve Harvard University.. ODTU benim icin her seyiyle cok ozel evet ama,gordugum manzara yarim gun de olsa bana tarihin tozlu sayfalarinda gezme sansi verdi. Kampuse bayildim bayildimm.. Avrupa da kiler kadar eski olmasa da yapilar muhtesemdi. Kampus hayati nasil guzel bisey yaa,ben nasil ozledim onu.. Hep ogrencilerin yemek yedigi yerler, derslikler, spor salonu,otobus dolmus ogrenci..Bitti mi saniyorsunuz,hayir;turu tamamlamak uzereyken Harvard Book Store u buluyorum.Aman Tanrim Marie Curie olasi geliyor insanin burada :)


Kitapcinin alt katinda ikinci el kitaplari bulmak mumkun. Sizden de satin aliyorlar tekrar o kitaplari,cok guzel bir devinim var. Gezerken kimbilir oralrda hangi bilim adamlarinin dolasmis olabilecegini,kimbilir kurcalasaniz ne eski, onemli kitaplar bulabileceginizi dusunerek zaman geciveriyor zaten.

Tam kendimi bu hayallerden kurtardim sanip metroya atmisken, MIT duragi ve sonrasinda MIT binasiyla karsi karsiya kaliyoruz:) MIT binalari bir kampuste toplanmis olmasa da ana bir bina var. Zaten o da hepsine yeter sanirim..

Ben ooyle agzim bi karis acik orayi burayi gezerken coktan aksam olmus. MIT den cikinca sizi Charles Bridge ve Boston un nehre yansimis silueti karsiliyor ve otele gitme planlarinizi bir kac saat daha erteliyorsunuz tabiki de..Manzara o kadar guzeldi ki fotografla oynama bile yapamadim cok. Oyle oraciktaki banka oturdum, tadini cikardim:)




Bi de bana gulumsemek yakisiyor sanirsam :) 


2 comments:

  1. fotoğraflara bayıldım... gitmeden görmüş kadar olacağız sayende!
    bu arada gülümseyen fotoğraf favorim :)

    ReplyDelete