July 04, 2011

trip to USA..New York

Uzun zamandan sonra sonunda blogumun basina oturabildim. Evde hicbir sey yapmadan oturamadan, surekli arkasindan kosturmak zorunda oldugum bir hayatin icerisindeyim. Bu gecen zamana inat kisa bir sureligine de olsa *dur* dedim,dedik...


Hadi Istanbul, Avrupa neyse ama ^trans-atlantik^ yolculuk yapacagini bilmenin heyecani bir baska.Her ne kadar denizi sevsen de saatlerce uzerinde ucacak olma fikri insani ister istemez endiselendiriyor.
Yazi serisine baslamadan, 14 gun boyunca nasil agzim acik gezdigimi mi anlatsam yoksa soyle yapin boyle yapin diye fikirler mi soylesem bilemedim boyle karisik bir sey cikti iste..


Oncelikle ucuz ucak bileti aramakla baslayan yolculugumuza, valizlerimizin Delta da kaybolma ihtimaline karsin IST-JFK direk ucusuyla devam ettik. Ucuz bi havayolu ile haftaici New York a inmek kadar guzel bir sey yok sanirim. Esenboga havaalani misali bombos yarim saatte ciktik havaalanindan.


Ilk gunun yorgunlugunu hemen Taqueria mexican food da attik. Aslinda insan dusundugunde sanki Amerika da cok sey bulacakmis gibi geliyor yemek icin, ama belki benim anadolu cocugu olmamdan kaynaklanan bi acemilikten ne o guzelim soslu taco lari yiyebildim, ne de enteresan kokulu margaritalari icebildim. Ankara daki o guzelim, havali Quickchina noodlellari,acili eksili corbalari filan yok yani uzgunum. Hepsi bi garip geliyor insana ilk denemede.


Ikinci gunumuz olan Cuma gununun is gunu olmasindan faydalanarak kendimizi outletlere attik. Woodbury commons & Jersey gardens kendinizi kaybetmek isteyeceginiz outlet merkezleri degil adeta sehirleri. Her markanin kendine ait bi binasi var, Istinye park tadinda,fakat tabi onun kac kati bilmiyorum :) Ve insan Guess, Louis Vuitton, BCBG Max Azria,CK, DG, Gucci ve daha nicelerine doyuyor ve hic farkinda olmadan kendini Guess magazasinin icinde canta cuzdan vb. aksesuarlari almisken bulabiliyor:))


Amerikan sisteminde her sey para oldugu icin dikkat etmeniz gereken bir kac kucuk ayrinti da olmuyor degil. Ilk bakista cok ucuz buldugunuz Gucci gozluklerin kasaya geldiginizde fiyatina KDV eklenerek aslinda cook da ucuz olmadigini goruyorsunuz,ama yine de bu sizi yildiramiyor :) Butun fiyatlarin KDV haric yazilmasi cok da akillica sanirsam.
























Cumartesi gunu o kadar uzundu kii,ona ayri bir yer ayiriyorum :) Arkasi yarinn..

No comments:

Post a Comment